luni, 11 iulie 2011

Stiati ca google.com nu mai are page rank 10 ?

Incredibil, dar adevarat, google.com nu mai are page rank 10.

Am observat acest lucru din intamplare si totusi destul de tarziu, zic eu (dar culmea nu sunt multi care si-au dat seama inca). Cum s-a intamplat ? Pai simplu, eu folosesc firefox si de mult am instalat un plugin care detecteaza atat google page rank-ul cat si alexa rank-ul. Poate va intrebati ca daca am acel plugin instalat cum de am observat acest lucru abia acum dupa aproape o luna de la ultimul update al page rank-ului ? Pai simplu, noi cand intram pe google.com suntem redirectionati catre google.ro, iar eu vedeam page rank-ul versiunii in limba romana (abia 7), dar ieri am vrut sa caut ceva pe google.com, asa ca am dat frumos click pe Google.com in English si din intamplare am observat ca are doar page rank 9.

Initial am crezut ca e daor o greseala, asa ca am dat un refresh la pagina, dar nimic, google tot page rank 9 avea. Apoi am zis ca o fi de la acel plugin si am folosit cateva site-uri speciale pentru verificarea acestui page rank, dar nicio schimbare. Toate aratau ca google are page rank 9.

Nu putini sunt cei care au spus ca e ceva ciudat la acest ultim update. Multi au sarit de la pr 0 direct la pr 3-4, desi aveau site-uri relativ noi, iar altii cu site-uri mai mari si cu vechime, chiar bloggeri pe care ii mai citesc din cand in cand am observat ca au scazut de la pr 5 la pr 4, avand acelasi pr cu unii bloggeri care sunt la inceput de drum. Daca initial doar unii spuneau ca e ceva ciudat, acum cred ca putem spune cu totii asta. Oare ce schimbari a facut google pentru calcularea acestui page rank ? Si inca o data ma intreb si eu, google.com chiar are pr 9 sau e vreo greseala ?

27 comentarii:

Nu este obligatoriu ca Google sa aibe page rank 10 ... si cu page rank 9 tot e Google :D.
Am patit si eu asa cu un blog personal ... de la page rank 1 am sarit intr-o luna la page rank 4 ,care a tinut in jur de 2 ani iar mai apoi dupa ce nu am mai scris pe el a scazut la 2... conteaza foarte mult sa ai continut si mai putine link-uri pe pagina la care sa se imparta page rank-ul.

@Marius - dar totusi, e google, site-ul numarul 1 de pe internet. Si culmea tocmai ei fac acest pagerank. Nu e logic sa aiba 10 ?

Chiar e ceva ciudat cu update-ul asta...

Hmm..chiar că-i ceva ciudat cu update-ul..Poate e posedat :-s.

probabil pentru ca lumea foloseste mai mult google.ro (sau dupa fiecare caz .it .de .es)
De cand cu win7 mai toti s-au invatat sa-si seteze tara de origine, la xp multi mergeau pe automat

@bogdan - nu are legatura cu traficul si cu faptul ca lumea intra pe google.tld-ul tarii sale ... au facut ei niste schimbari la algoritmul ala de il au pt. acordarea page rank-ului ... de acolo cred ca pleaca totul. Asa se explica si cum multi au sarit de la pr 0 direct la 4 desi aveau site-ul de 2 sau cel mult 3 luni ...

@Randy - probabil au cateva scapari si din cauza aceasta... sau poate lucreaza la script :)

@Marius - Asta a fost buna "poate lucreaza la script" ... :))

Google nu mai are 10, în Schimb facebookul şi youtube au :))!

@Ionut - Da am observat si eu ca marii rivali de la Facebook au PR 10 ... :))

P.S. Youtube tot PR 9 are ... :p

@Randy: stiu ca nu are legatura cu traficul, ma gandeam la link-urile care se posteaza catre o anumita cautare. au scazut cele care duceau spre google.com.

din ce stiam eu pr-ul se transfera prin link-uri

@Randy - youtube apartine de Google deci 9 :D

Pentru google nu conteaza page rankul. Google va fi mereu indiferent de ce pr va avea.

@Randy: Înseamnă că am văzut eu greşit!

@CoStinel - Nu a spus nimeni ca nemai avand page rank 10 o sa-i afecteze, dar totusi, ei sunt numarul 1 pe net si tot ei fac acest page rank si cu toate astea nu au page rank maxim, in schimb marii rivali de la facebook au. Nu e ciudat? :)

Ce mai trebuie PageRank pentru Google.. :))

tot il va folosi lumea chiar daca nu mai are pr10,nu afecteaza cu nimic.

Nu-i o moarte de om daca Google.Com a scazut la PR9, vine oricum Google+ din spate care o sa faca curand PR10 si se va bate de la egal la egal cu Facebook, poate chiar il va si intrece.

@piticu - categoric. Multi nici nu stiu ce e ala page rank.
@Adi - nu e moarte de om, dar nici prea bine nu e pt. ca totusi ei sunt google, iar pe langa asta niciun site din reteaua lor numai are PR 10, google are 9, youtube 9, cred ca toate au maxim 9 ... nu prea e ok totusi, ei fiind numarul 1. Car despre google plus, daca numai are google.com si youtube PR 10, mie greu sa cred ca o sa reuseasca google plus, dar nu e imposibil ... :)

Eu am ramas la fel cu Page Rank-ul, dar nu mi pare ceva ciudat sa aiba Google.com 9.

Se pare ca zilele trecute au mai facut un update, asadar google.com are din nou page rank 10. Probabil au facut acest update la mai putin de o luna de la precedentul special pt. google ... :)

Da stiam si nu ii afecteaza cu nimic.

ce mi-e 9 ce mi-e 10..tot google ramane..:)

Google nu mai are bla bla sau Google are numai bla bla. 'numai' în acel context nu se scrie legat, deoarece schimbi ceea ce ai vrut să spui.

Şterge mesajul după ce corectezi. Ţi-am scris doar că derutează cititorul acel 'numai' dacă este citit corect.

@eK - Am modificat. Nu o sa-ti sterg commentul pt. ca nu ma feresc daca gresesc. Mersi ca mai corectat. :)

P.S. Esti eKoms ? :p

nush ce dracu are googlele de la o vreme.
pe mine nu ma mai gaseste nici batut, de 2 saptamani
turbez de nervi pe tema asta, doar de pe un ip din sibiu mai apar pe prima pagina
in rest, disparut definitiv...

army.mil are pagerank 10 :)
... sau avea acu 2 saptamani...

"Page"-ul din PageRank nu vine de la cuvantul pagina in limba engleza, ci de la numele tipului care a inventat algoritmul. In fapt, chestia care se updateaza la cateva luni se numeste "toolbar pagerank update", pentru ca Google face updateuri zilnic la algoritmii de baza. Un site cu pagerank 0 poat fi lejer unul recent si cu trafic mare.

Trimiteți un comentariu